2021. február 19., péntek

 Hunyd le a szemed,

figyeld mi zajlik benned

hallgasd mit súg a lelked

s hogy dobog a szíved

minden lüktetéssel, minden csenddel,

az apró kis szünettel, 

szól hozzád a szellem(ed)


Nyisd ki a szemed,

Nézz körül, milyen gyönyörű a Föld!

Kék vizek, zöld hegyek

ringatóznak a fák, 

a virágok a szélben

figyeld, mit üzennek ezzel

Hallgasd őket!

Az ágakon madár dal töri meg a csendet.


Nyisd ki a szíved

Figyeld a gyertya lángját

halld a szellő súsogasát

a víz csobogását

a föld dobogását


Vándorként jöttél

égből a Földre,

hogy lásd, halld, érezd

ezt a csodát, boldogan,

s örömmel, teljességben éljed.


(Venczel Viki)



Kő koppan

faág roppan


Tűz lobban

szív dobban


A földön körben ülsz

többekkel összegyülsz


Dob dobban

dob dobban


Kő koppan

faág roppan


Tűz lobban

szív dobban


A földön körben ülsz

Többekkel összegyülsz


Dob dobban

dob dobban

(üsd jobban)


Táltos hangjával révülsz

Táltos hangjával révülsz


Dob dobban

dob dobban


Tűz lobban

Szív dobban


/Venczel Viki/



Táncolok, mert szeretek

nap simítja testemet

hold fényli lelkemet


Táncolok az ég alatt

szél fésüli hajamat

eső mossa arcomat


Táncolok az ég alatt

virágok hajlanak

madarak dalolnak


Táncolok az ég alatt

fák halkan susognak

csillagok mutatják az utamat


Táncolok, mert szeretek

nappal is és éjjel is

kapcsolódom veletek

/Venczel Viki/


Hívlak tűz szelleme, hívlak

égesd el, mire nincs szükségem

tüzelj fel, hogy új erőre kapjak


Hívlak víz szelleme, hívlak

mosd le rólam a hamut

járd át a testem, nyíljanak a kapuk


Hívlak szél szelleme, hívlak

fújd el, mire nincs szükségem

hozzál új utakat, reményt


Hívlak föld szelleme, hívlak

gyógyítsd meg sebeim

tarts meg kérlek engem


Hívlak tűz őrzője, védelmézzél engem

hívlak víz őrzője, itassál meg engem

hívlak szél őrzője, tisztítsál meg engem

hívlak föld őrzője, mutasd mit kell tennem

/Venczel Viki/

Dobbants egyet balra

Dobbants egyet jobbra

Lépj egyet előre

Lépj oldalra most.


Tapsolj egyet fent

Tapsolj egyet lent

Fordulj körbe most

Fordulj körbe most.


Lépjél velem körbe

Lépjél velem most

Forogj egyet balra

Forogj velem most.


Forogj egyet jobbra

Forogj velem most

Lépj egyet oldalra

Tapsolj egyet most


Táncolj körbe-körbe

Örülj velem most

/Venczel Viki/


Te tudod, hogy mit kell tenned

emlékezz

hívd elő magadból

Te tudod mit kell tenned

ne titkold,

emlékezz vissza, s hívd elő magadból

Te tudod melyik növény mire jó

használd, s hívd elő magadból

kérd a növények szellemét,

adja áldását neked

kérd a fák szellemét

adja áldását ezért

Te tudod, hogy mit kell tenned

ne titkold,

emlékezz vissza, s hívd elő magadból

/Venczel Viki/

Imádkozom tűz hozzád

Imádkozom víz hozzád

Imádkozom szél hozzád

Imádkozom föld hozzád


Kérlek tűz taníts engem

Kérlek víz taníts engem

Kérlek szél taníts engem

Kérlek föld taníts engem


Tisztíts meg tűz engem

Tisztíts meg víz engem

Tisztíts meg szél engem

Tisztíts meg föld engem


Erősíts meg tűz engem

Víz segíts áramlani

Szél segíts elengedni

Tarts meg föld engem


Hálám adom tűz neked

Hálám adom víz neked

Hálám adom szél neked

Hálám adom föld neked
/Venczel Viki/



Zsálya, zsálya, zsálya levél

tísztítsd meg ki ide betér.

Minden ártó gondolattól,

rossz érzéstől, 

s félő mozdulattól.

/Venczel Viki/


Táncolok mezítláb a fűben

Pörög a szoknyám a szélben

Föld Mama

Föld Mama

Föld Mama, érzem

Csodálom a virágot a réten

Lehajolok, illatozik éppen

Föld Mama

Föld Mama

Föld Mama, érzem

Ültetem a növényt a kertben

Elszórom a magot egészben

Föld Mama

Föld Mama

Föld Mama, érzem

Csodálom a színeket a réten

Gyönyörködöm, kinyílnak éppen

Föld Mama

Föld Mama

Föld Mama, érzem

Megérintem a fát az erdőben

Hallom, ahogy beszélnek nékem

Föld Mama

Föld Mama

Föld Mama, érzem

Megérintem kezemmel a földet

Hallak és érezlek is Téged

Föld Mama

Föld Mama

Föld Mama, érzem

Szivárványszín, varázslat itt élnem

Köszönöm, hogy megteszed ezt értem

Föld Mama

Föld Mama

Föld Mama, érzem

Köszönöm, köszönöm, köszönöm ezt Néked.

Föld Mama

Föld Mama

Átöllelek Téged

Venczel Viki/


Föld Anya

Föld Anya

Emelkedj!

Emelkedj!


Ég Atya

Ég Atya

Gyere, s öleljed!

Öleljed!


Itt az idő!

Ébreszd a lelked

Itt az idő

Te is emelkedj!

Emelkedj!


Hold nővér

Nap testvér

Segít most nektek

Hold nővér

Nap testvér

Segít most nektek

ha kéritek

ha kéritek


Föld Anya

Föld Anya

Emelkedj!

Emelkedj!


Ég Atya

Ég Atya

Gyere, s öleljed

Öleljed!


Szív szól

Fény hív

Vár rád az Egy


Szív szól

Fény hív

Vár rád az Egy

Emelkedj!

Emelkedj!


/Venczel Viki/



A magok igaza

Virágok illata

Föld Anya, kérlek óvjad Velem


Lényem temploma

A Világ egy csoda

Napsugár, kérlek melegítsd Nekem


Növények ereje

Fáknak gyökere

Gyere eső, most öntözz Velem


Nyitom a szívem

Hívom a lelkem

Gyere szél, most táncolj Velem


/Venczel Viki/